Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wasze triki i techniki na wywoływanie sympatii i zaufania
#11
(04-10-2016, 01:53 PM)Invincible. napisał(a): A co w sytuacji pozyskania klienta od podstaw?
Pracuję jako pośrednik/doradca kredytowy. Postanowiłem "zahaczyć" się na etacie, zdobyć jakieś know how i w 2k17 wystartować z własną działalnością.
Spółka, którą chcę założyć skupiałaby się głównie na działaniach lokalnych, bazowałaby na reklamie i marketingu szeptanym. Problem w tym, że na obecnym etapie mojej pracy nie mam pełnej swobody w działaniach i chcąc nie chcąc podporządkowuję się do jakiś idiotycznych "standardów".
W praktyce wygląda to tak, że grzebię w necie wyszukując potencjalnych klientów a później biorę telefon do łapy. W większości rozmawiam z przedstawicielami "zawodów zaufania publicznego" prowadzącymi idg. Nie jestem jedyną osobą, która dzwoni do nich w tej sprawie co przekłada się na śmieszną skuteczność.
Macie jakiś ciekawy sposób na rozpoczęcie takiej rozmowy i wywołanie w kliencie przekonania, ze to właśnie ze mną powinien współpracować?


http://wykorzystajto.pl/dla-agenta/?utm_...gn=submenu - masz linka.

Sam nie kupiłem tego szkolenia (bo nie jestem w branży finansowej) jednak znam dość dobrze twórczość tego człowieka. 
Jego rady pomogły mi zwiększyć sprzedaż w firmie której teraz pracuje.
Więc na prawdę warto.

PS. Nie mam z tego żadnej prowizji, ani jakichkolwiek profitów materialnych. Kupiłem jego jeden produkt i przymierzam się do kupie jeszcze paru odnośnie sprzedaży.
PS2. Hardy masz rację. Postaram się w tym tygodniu stworzyć wątek odnośnie szukania klientów, bo to się może przydać Smile.
Odpowiedz
#12
Stronę znam, ale czytając art. brałem ją bardziej jako próbę naciagnięcia.
Rozważę kupno biorąc pod uwagę poziom "specjalisty ds szkoleń" w firmie:p
Jeśli ktoś chciałby się dorzucić to pw
Odpowiedz
#13
(04-11-2016, 06:50 AM)Invincible. napisał(a): Stronę znam, ale czytając art. brałem ją bardziej jako próbę naciagnięcia.
Rozważę kupno biorąc pod uwagę poziom "specjalisty ds szkoleń" w firmie:p
Jeśli ktoś chciałby się dorzucić to pw

Mógłbyś rozwinąć dlaczego sądzisz, że to próba naciągnięcia?

Przeczytałem wiele jego artykułów i je wdrążyłem. Większość rzeczy działa i moja sprzedaż ruszyła. Czytałem jego ostatni artykuł w AS Sprzedaży,( chociaż kupiłem tylko raz, już myślę czy nie zamówić prenumeraty) odnośnie pisania maila oraz oferty i też już parę rzeczy się przydało lub o tym nie wiedziałem.

Teraz btw, wpadł mi temat odnośnie branży finansowej i nie wiem czy nie będę potrzebować Wink
Na razie badam temat, jeśli będzie to dobry produkt to raczej w to wchodzę.
Odpowiedz
#14
Ot, takie moje subiektywne odczucie.
Doczytałem czego dot. poradnik z linka. W mojej obecnej sytuacji jest raczej zbędny, może znajdę gdzieś coś wartego uwagi
Odpowiedz
#15
(04-10-2016, 01:53 PM)Invincible. napisał(a): A co w sytuacji pozyskania klienta od podstaw?
Pracuję jako pośrednik/doradca kredytowy. Postanowiłem "zahaczyć" się na etacie, zdobyć jakieś know how i w 2k17 wystartować z własną działalnością.
Spółka, którą chcę założyć skupiałaby się głównie na działaniach lokalnych, bazowałaby na reklamie i marketingu szeptanym. Problem w tym, że na obecnym etapie mojej pracy nie mam pełnej swobody w działaniach i chcąc nie chcąc podporządkowuję się do jakiś idiotycznych "standardów".
W praktyce wygląda to tak, że grzebię w necie wyszukując potencjalnych klientów a później biorę telefon do łapy. W większości rozmawiam z przedstawicielami "zawodów zaufania publicznego" prowadzącymi idg. Nie jestem jedyną osobą, która dzwoni do nich w tej sprawie co przekłada się na śmieszną skuteczność.
Macie jakiś ciekawy sposób na rozpoczęcie takiej rozmowy i wywołanie w kliencie przekonania, ze to właśnie ze mną powinien współpracować?

Kolega, to co opisujesz to tzn. cold calling. Wykorzystywany nagminnie przez wiele firm, zazwyczaj w sposób mało udolny.  Nie opisałeś dokładnie branży, stąd nie mam pojęcia czy wyższej skuteczności nie osiągnąłbyś np. cyfryzacją przedsiębiorstwa - inny temat. 

Wracając do zimnych telefonów. Skoro w Internecie znajdujesz kontakty do takich osób to na pewno:
  • wiesz czym się na codzień zajmują, wiesz jaką pełnią rolę w firmie / instytucji
  • znasz ich imię ( Możesz wprowadzić bardzo fajny element "przyjacielskiej" rozmowy - nie każdy jednak na to nie pójdzie ). Spokojnie możesz rozpocząć rozmowę od: "Witam Panie Januszu, wiem, że jest Pan bardzo zajętym człowiekiem, dzwonię aby zarobić dla Pana pieniądze / odciążyć Pana z obowiązków / ( wstaw wartość dodatnią dealu ). Nazywam się Jan Kowalski, jestem szefem XYZ i osobiście chciałbym Panu przedstawić naszą najnowszą ofertę. Czy możemy się umówić na 5cio minutową rozmowę ? Wiem jak bardzo jest Pan zabiegany, możemy się umówić w Pańskim gabinecie
  • Pamiętaj o głosie i modulacji tonem. Masz być serdecznym przyjacielem Pana XYZ, który serdecznie chce mu pomóc. Uwierz mi, jak wpoisz sobie w głowę, że chcesz mu pomóc - to zaprocentuje.
  • Wyróżnij się czymś podczas rozmowy
Napisałem Ci przykładowy konspekt rozmowy. Nie jest idealny, ale i tak przebije 90% osób dzwoniących z zimnego ruchu. Uśmiechaj się do telefonu jak będziesz z nim rozmawiał - pamiętaj że to też człowiek Smile

Przed samą rozmową wyznacz sobie jej cel, np. chce umówić się z tym człowiekiem na spotkanie, chcę wpaść w pamięć temu człowiekowi itd. 

Bardzo ważne. Nigdy nie zamykaj sprzedaży na pierwszym spotkaniu. Przedstaw mu konkretną ofertę, przypomnij się później, spotkajcie się drugi/trzeci raz i dobij targu. Da się domknąć sprzedaż za pierwszym razem, ale musisz wtedy posiadać juz pewną wiedzę Smile
Just PixelHolding Wink  Kontakt pod mailem: kamil.kulig@pixelholding.pl
Odpowiedz
#16
[quote pid='1536' dateline='1460401175']
(04-11-2016, 07:59 PM)Kuliś napisał(a):  Nie opisałeś dokładnie branży, stąd nie mam pojęcia czy wyższej skuteczności nie osiągnąłbyś np. cyfryzacją przedsiębiorstwa - inny temat. 
(04-10-2016, 01:53 PM)Invincible. napisał(a): Pracuję jako pośrednik/doradca kredytowy.
+ nie prowadzę na razie własnej działalności, więc jakakolwiek ingerencja w działanie ogólnopolskiej spółki jest niemożliwa

(04-11-2016, 07:59 PM)Kuliś napisał(a): Wracając do zimnych telefonów. Skoro w Internecie znajdujesz kontakty do takich osób to na pewno:
wiesz czym się na codzień zajmują, wiesz jaką pełnią rolę w firmie / instytucji
(04-10-2016, 01:53 PM)Invincible. napisał(a): W większości rozmawiam z przedstawicielami "zawodów zaufania publicznego" prowadzącymi idg.






(04-11-2016, 07:59 PM)Kuliś napisał(a): ( Możesz wprowadzić bardzo fajny element "przyjacielskiej" rozmowy - nie każdy jednak na to nie pójdzie ) Spokojnie możesz rozpocząć rozmowę od: "Witam Panie Januszu,...

Nie do końca, tzn. rozmawiając z księgową ok, zwracając się do adwokata/lekarza/komornika to najgorsza możliwa opcja. Mam wrażenie, że akurat na tych najlepiej działa "wchodzenie im w dupę" - nie praktykuję


(04-11-2016, 07:59 PM)Kuliś napisał(a): Wyróżnij się czymś podczas rozmowy
I tu jest właśnie problem. Te osoby dostają dziennie kilka takich telefonów i w większości mają już ludzi, z którymi wcześniej współpracowali. W praktyce 90% "rozmów" trwa 30-40 sekund.

Z ogarnięciem dalszych etapów sprzedaży nie mam problemów. Kiedy tylko jest możliwość podpisania umowy to się to dzieje.
Bardzo demotywuje mnie tylko tracenie czasu na wykonywanie nic nie wnoszących połączeń
Odpowiedz
#17
Możesz napisać schemat rozmowy jaki stosujesz ?
Nie pracuję na codzień w call-center, zdarzało mi się natomiast dzwonić na zimno.

Pamiętaj, że jeśli będziesz w rozmowie tacy jak wszyscy to kij Ci to da. W przypadku prawników/lekarzy/komorników może warto te kilka sekund przysiąść i szybko "wygoogle'ować" kto to jest i na podstawie tego wnioskować w jaki sposób go/ją ugryźć.

Znam dwie szkoły cold-callingu.
1) Polegająca na bardzo dużej ilości telefonów, gdzie stopień konwersji pozostaje na poziomie 1-3%
2) Mała ilość telefonów z bardziej spersonalizowaną rozmową. Tutaj masz wyższe ryzyko, że tylko wtopisz czas na research i nic nie zyskasz.

Ze swojej pracy wiem jedno. Nie ważne kim jestem, dla przedsiębiorcy ważne będzie wartość dodatnią dealu dla niego.

Może rozmowy ukierunkowane na dzieci, jesli je posiadają Wink

Kombinuj, nikt Ci odpowiedzi gotowej nie da Big Grin

PS. Podeślij szablon swojej rozmowy, jestem bardzo jej ciekawy.
Just PixelHolding Wink  Kontakt pod mailem: kamil.kulig@pixelholding.pl
Odpowiedz
#18
1.  Nie mam określonej "formułki". To co mówię zależy od osoby, z którą rozmawiam i od mojej motywacji. Może coś jutro wklepię
2. Ja również nie pracuję w call center. Czytanie ze zrozumieniem (patrz również post wyżej)
3. W takim przypadku research jest imo zupełnie nieprzydatny. Współpracując ze sporą spółką w zakresie specjalistycznych rozwiązań i rozmawiając z prezesem jak najbardziej ok, ale nie w przypadku takich działalności. 90% z nich nie posiada nawet własnej www a jedyną inf, którą można odszukać są dane teleadresowe. 

"Może rozmowy ukierunkowane na dzieci, jesli je posiadają" 
-Dzień dobry, czy ma Pan/i dzieci?
-Dzień dobry, posiadam małe gówniaki.
-To może kredycik na buty/książki do szkoły/ferie/wakacje? 

Rozmawiamy o kwotach dochodzących do 7 cyfr, przydaje się profesjonalizm Big Grin
Odpowiedz
#19
Dzień dobry forumowiczom,
Trafiłem przypadkiem na ten wątek jako autor przywołanego w linku poradnika.
Miło mi, że moje instrukcje i porady zawarte na stronie w moich publikacjach przynoszą poprawę wyników sprzedaży.
Podlinkowany wyżej poradnik "Hoduj swoich klientów" jest przeznaczony dla tych agentów/doradców/pośredników finansowych, którzy z jakiegoś powodu nie chcą wykorzystywać telefonu w swojej pracy (takich osób ciągle jest dużo) i wolą skupić się na e-marketingu. 

I o tym jest ten poradnik - jak stworzyć za pomocą narzędzi online (głównie bezpłatnych) uszyty na miarę i potrzeby branży finansowo-ubezpieczeniowej. W poradniku krok po kroku pokazuję jak zrobić skuteczną stronę (tzn. taką, która przynosi realne leady dla agenta/doradcy), w jaki sposób wykorzystać email-marketing, zbudować własny Lead Magnet który zachęci odwiedzających do pozostawienia maila. Poza tym jeszcze kilka narzędzi, których większość agentów, doradców i pośredników z branży finansowo-ubezpieczeniowej prawdopodobnie nie wykorzystuje, a są proste w realizacji (jednorazowy wysiłek, który przynosi stały dopływ leadów).

W tym wątku @maszyb, @Invicible i @Kuliś odnoszą się także do technik cold call, sposobu na rozpoczęcie rozmowy z zimną bazą w sytuacji oferowania kredytów. Zsumowałem wszystkie swoje szkolenia dla branży finansowo-ubezpieczeniowej i opracowałem szkolenie ze sprzedaży telefonicznej (6h30m) które jest dedykowane dla wszystkich osób, które umawiają spotkania przez telefon z zimną bazą, gdy mają do zaoferowania kredyt, polisy, ubezpieczenia, leasing, inwestycje alternatywne i inne produkty dla B2B i B2C. Być może to będzie właściwym kierunkiem jeśli w Waszej pracy, tak jak w mojej - zimne telefony to codzienność i chcecie poprawić swoje wyniki.

Każdy kupujący może skorzystać bezwarunkowo z gwarancji zwrotu pieniędzy jeśli uzna, że materiał (poradnik, szkolenie) nie wniosło w jego pracę niczego odkrywczego. Wystarczy email "oddaję" i zwracam pieniądze - bez gwiazdek, drobnego druku itp. Jestem pewien swoich produktów, bo wiem, że pomogły wielu osobom łatwiej i więcej sprzedawać - co w tym przypadku potwierdził @maszyb (dziękuję!) i dlatego daję taką gwarancję. Od 2010 roku skorzystało z tej opcji 0,5% wszystkich kupujących.

Last but not least - moje oferty mają charakter mocno sprzedażowy. To nie jest przypadek. Testy, które zrobiłem pokazują, że taka formuła prezentacji oferty jest skuteczniejsza niż klasyczne "dodaj do koszyka" z krótką prezentacją zawartości kursu/poradnika. Nie mam czego ukrywać - zależy mi na sprzedaży swoich materiałów, dlatego optymalizuję strony ofertowe.
Pozdrowienia z Sądecczyzny
Rafał Mróz
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości